ارتباط ادراک و برندينگ

بررسي ارتباط بين ادراک و رفتار مصرف کننده و برندسازي

گردآورنده: دکتر حسين اميني راد

 

مقدمه:

از آنجا که موضوع ادراک بر رفتار سازماني و بازاريابي تأثير بسيار زيادي دارد، بررسي کاربردهاي آن حائز اهميت بسياري است. اغلب گفته مي شود که هرکس دنيا را با ديدگان متفاوتي مي بيند. اين عقيده، کم و بيش حقيقت دارد،زيرا هرکس در منظري ايستاده و واقعيت هاي پويا و سيال زندگي را از همان ديدگاه مي نگرد. بنابراين،‌ شناخت رفتار، بدون شناخت ادراک و چرايي تفاوت ديدگاه هاي مختلف در برابر مشاهده رخدادهاي يکسان،‌ امکان پذير نيست. 

در زمينه ادراک واقعيت،‌ هميشه اين نکته مطرح است که آنچه آدمي آن را به عنوان واقعيت درک مي کند،‌ تقريباً‌ هيچ گاه همان واقعيتي نيست که ديگران ادراک مي کنند.

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، پر از محرکات مختلف است و ما در هر لحظه با سیلی از محرکات گوناگون روبرو هستیم و روشن است که در یک لحظه همه این محرکها را ادراک نمی‌کنیم. اینکه چه محرکهایی ادراک می‌شوند و ادراک چگونه صورت می‌گیرد و بطور کلی عواملی که ادراک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، کدامها هستند؟ سوالاتی هستند که نظر کارشناسان را به خود جلب کرده‌اند. کارشناسان، از خود پرسیده‌اند که چگونه افراد مختلف از یک موضوع واحد، ادراکات متفاوتی داشته‌اند؟

تعريف ادراک: فرآيند دريافت، تعبيرو تفسير محرک هاي محيطي، ادراک ناميده مي شود. همانطور که در تعريف آمده، ادراک يک فرآيند است. اين فرآيند شامل سه مرحله است: احساس، توجه و ادراک.

 

دانلود ادامه اين مقاله

 

www.radbusiness.ir

دیگر مقالات
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.